Ingress leadership roundtable

Cited from +Linda B

April 2013 a bunch of us from all over the country talked about the challenges of building community. Back then it was establishing where the lives in the sand, so to speak, were. What actions were acceptable or undesirable, every week seemed to bring a new way to play that we looked at and decided if we would also do it or avoid it.

Community building in ingress has, I think, moved from mega communities where everyone is under one roof, to smaller communities in hangouts and slack where you can find the small groups you best fit in with to hangout with. People who match your play style and enjoy the same level of social engagement and activities. I like the new model, as long as one group doesn’t look down on or criticize another group for having different values or level of seriousness. Every once in a while the small groups gather for a FS or Anomaly or meetup, they have less centric leadership. The big communities still flourish, and I’ve seen people move back and forth between the two types trying all of them to see where they were most comfortable.

The original thinking of big communities was to plan strategy to keep regional MU for team as a whole high and build large long term farms (before the new farming mods lessened the need for them). That gave bullies a great weapon, the “for the good of the team” weapon, any play style could be bent to be “against the good of the team”, so it was great tool to use like propaganda against people they didn’t like, or wanted to get out of the way. Some felt their play style was the only way. Eventually that is falling away and now all levels of play and style can find acceptance somewhere.

Smaller communities allow you to find people you connect with on a personal level, and spend your free time with people you enjoy being with.

It’s been an interesting journey. that’s for sure! Looking forward to seeing ingress continue to grow and will learn so much just watching the evolution continue into 2016…

What have you seen and learned about the communities… What worked in your communities, what didn’t work? What type of community do you prefer, do you also enjoy lone wolf nights? I know I do, I do my best thinking during them.

——————————————-

Membangun komunitas di ingress, saya pikir, telah berubah dari komunitas besar dimana setiap orang di bawah satu atap, menjadi komunitas kecil di hangouts dan slack di mana Anda dapat menemukan kelompok-kelompok kecil yang lebih cocok untuk tempat berkumpul. Orang-orang yang cocok dengan gaya bermain Anda dan menikmati tingkat yang sama dari keterlibatan sosial dan kegiatan. Saya suka model yang baru, selama satu kelompok tidak merendahkan atau mengkritik kelompok lain yang memiliki nilai atau tingkat keseriusan yang berbeda. Sesekali-sekali kelompok-kelompok kecil berkumpul untuk FS atau Anomali atau meetup, mereka memiliki kepemimpinan yang lebih tidak sentral. Komunitas besar masih berkembang, dan saya telah melihat orang-orang bergerak bolak-balik antara dua jenis ini, mencoba semua untuk melihat di mana mereka paling nyaman.

Ide awal komunitas besar adalah untuk merencanakan strategi untuk menjaga MU regional untuk tim secara keseluruhan tinggi dan membangun farm jangka panjang yang besar (sebelum mods farm baru mengurangi kebutuhan tersebut). Ini memberikan para pengganggu senjata besar, senjata “demi-kebaikan-tim”, setiap gaya bermain bisa disalah artikan sebagai “melawan-kebaikan-tim”, jadi itu alat yang hebat untuk digunakan seperti propaganda terhadap orang-orang yang mereka tidak sukai, atau ingin mereka keluarkan. Beberapa merasa gaya bermain mereka adalah satu-satunya cara. Pada akhirnya hal tersebut mulai hilang dan sekarang semua level dan gaya permainan dapat menemukan penerimaan di suatu tempat.

Komunitas yang lebih kecil memungkinkan Anda untuk menemukan orang yang dapat terhubung dengan Anda secara personal, dan menghabiskan waktu luang Anda bersama dengan orang yang Anda sukai.

Ini pastinya telah menjadi perjalanan yang menarik. Saya ingin melihat ingress terus tumbuh dan akan belajar banyak hanya dengan menyaksikan evolusi berlanjut sepanjang 2016 …

Apa yang telah Anda lihat dan pelajari tentang komunitas … Apa yang berhasil di komunitas Anda, apa yang tidak berhasil? Jenis komunitas apa yang Anda sukai, apakah Anda juga menikmati malam-malam lone wolf? Saya suka jadi lone wolf, dan saya berusaha berpikir selama melakukannya.

Reshare IIR to the world!

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *

Situs ini menggunakan Akismet untuk mengurangi spam. Pelajari bagaimana data komentar Anda diproses.